Category Archives: Üfürüzma

Eril Dil

Dünyâ Eril Dili Yeniden Üretme Dernekleri Konfederasyonu Eşbaşkanlığına adaylığımı açıkladığım konuşmadan bölümler. Gölgelerle kavga ederek, yeldeğirmenlerine saldırarak, meleklerin kanat tüy renginin pantone numarasını bularak her mesele çözülecek arkadaşlar. Kafaları siktir edin, sosyal sâikleri boşverin, dil mühim dil! Bütün kelimeleri sansürleyin, … Continue reading

Posted in Üfürüzma | Leave a comment

Bomboktan

…böyle boktan anakronik gecenin böyle boktan sıkıntısında akla düşen şarkının da böyle boktan kaydı denk gelir adama… Kokusunun yalandan ümitlendirdiği Malboranın tadı da bomboktan… Emphatic hece tekrârı veyâ ablatif ekiyle sıfatlaştırılabilen ismin ablatif ekiyle sıfatlaştırılmışına emphatic hece tekrârı da yaptık … Continue reading

Posted in Üfürüzma | Leave a comment

Likapa

Birâder memleketten Likapa reçeli getirmiş. Üstüne parantez içinde Blueberry ve Mâvi Yemiş diye de yazmışlar. Blueberry’ye eyvallah. İngilizcede, mâlûm, dikende çalıda yetişen her şey rengârenk berry; ama Mâvi Yemiş Karamiş’ten acemîce çakma. Çocukken, uzun kaldığımız demlerde, rahmetli dayımla veyâ arkadaşlarla … Continue reading

Posted in Üfürüzma | Leave a comment

Mock Joyce

Mutfağa gittim, dolabı açtım, kola aldım, bardağa doldurdum, şişeyi kapatıp dolaba koydum, döndüm. Mesele şu ki kola gelmedi benimle. Meğer kendim almam lâzımmış, yoksa gelmezmiş. Nazlı kıymetli şey n’olucak! Bizim zamânımızda böyle miydi? Üfürürdük bi ıslık, kamyonet gelirdi kendi kendine, … Continue reading

Posted in Üfürüzma | Leave a comment

Davul

Hani şu şehir, şehir demem alıştığımızdan, konduramadığımızdan ya… Hani şehir olsa, şehir gibi olsa… 24 saat sâhiden yaşasa, yâni insanlar yaşasa üstünde, çeşit çeşit kuyruksuzmaymun yerine… Ramazan gecelerine mahsus hoşluklar olsa, şimdiki görgüsüzlük ve köylülükler yerine. Davulcular da öyle olsa… … Continue reading

Posted in Üfürüzma | Leave a comment

“Yaş kesenin başını keserler”

Seneler önce, 50’lerin ortalarında, Menderes devri… Istanbulun her tarafına geniş caddeler açılıyor; sâdece sayısız târihî yapı, hattâ bütün bütün mahalleler değil, asırlık ağaçlar da açılacak yollar için yok ediliyor. Delikanlı, Gülhâneden aşağıya tramvayla inerken, Dümbüllü İsmâili görmüş. Kendisi Demokrat Parti … Continue reading

Posted in Üfürüzma | Leave a comment

Erbakan

Öldü, gömüldü, ilk gecesini geçirdi. Bu meyanda herkes bâdem gözlerini, sırma saçlarını dillendirdi, biz edeben sustuk. Çok da konuşacak şey yok. Firavun kibri ve şeytan sinsiliğine çevirdiği zekâsıyla müstesnâ adamdı. “Demagog”du, orijinal mânâsıyla: Kalabalıkları teshîr etmeyi, sürüklemeyi iyi bilirdi. Şehirli … Continue reading

Posted in Üfürüzma | Leave a comment